RELACJA - z niedzielnej bezpłatnej wycieczki rowerowej - "Przejedziemy nowym tunelem w Gałkowie" - 17.września 2023

Po wyruszeniu w drogę pierwszym obiektem naszego zwiedzania był mural na ścianie hotelu INESS. Jego trójwymiarowa forma sprawia, że pod odpowiednim kątem wydaje się jakbyśmy zaglądali do wnętrza budynku.
Ten niezwykły mural jest hołdem złożonym historii miasta Łodzi z okazji jego 600 -lecia. Autorem koncepcji muralu nawiązującego do dawnych pałacowych wnętrz budynków Łodzi jest łódzki fotograf Paweł Augustyniak.
Następnie zwiedziliśmy tereny po byłych zakładach Leona Allarta - obecnie osiedle mieszkaniowe Park Polesie. Wśród pozostałych budynków znajduje się stylowa wieża ciśnień z czerwonej cegły, maszynownia i hala szedowa. Obejrzeliśmy willę Leona Allarta należała ona do ....

^^^ po więcej zdjęć kliknij w powyższe zdjęcie
*** aby przejść do dalszej treści  relacji naciśnij poniżej przycisk "Czytaj dalej" lub tytuł posta na górnej belce

...zakładów Leon Allart & Rosseau et. Co wzniesiona w 1885 r. i przebudowana w 1926 r. dla dyr. zakładu E. Saladina wg projektu H.Goldberga.
Dalej ścieżkami rowerowymi przez Łódź, potem ul. Jędrzejowską i Ziemiańską przez Wiśniową Górę i Andrespol dojechaliśmy do stawów Marysinek na przedmieściach Justynowa. Tam był półgodzinny postój na posilenie się i rozprostowanie kości.
Dalsza droga wiodła przez Las Gałkowski do Borowej. Zatrzymaliśmy się przy cmentarzu z okresu I wojny światowej. Tam czekał  na nas przewodnik,regionalista kustosz muzeum im. Leokadii Marciniak w Gałkowie Dużym pan Dominik Trojak. Pod jego opieką dowiedzieliśmy się o działaniach wojennych I wojny na tym terenie i osobach spoczywających na odwiedzanym cmentarzu. Po łyku wiedzy historycznej wspólnie z p. Dominikiem pojechaliśmy do  wyznaczonego celu naszej wycieczki  tj. wiaduktu kolejowego. Jest to najnowsza inwestycja gminy Koluszki. O budowie wiaduktu jego parametrach i funkcjonalności dowiedzieliśmy się od p.Trojaka. Na koniec dojechaliśmy do stacji PKP Gałkówek, gdzie uzyskaliśmy informację dlaczego stacja ma nazwę Gałkówek a okoliczne miejscowosci to Gałków Mały i Gałków Duży. Po pożegnaniu z panem Dominikiem udaliśmy sie w drogę powrotną do domu. Przejechaliśmy przez Borową , Zieloną Górę, Bukowiec, Brójce, Wolę Rakową, Bronisin Dworski, Konstantynę, Starową Górę docierając do kresu naszej wycieczki tj. nad Stawy Jana w dzielnicy Łódź Górna. Po zrobieniu wspólnej fotki na tle zabytkowego dworku Benedykta Górskiego rozjechaliśmy się do domów.

Prowadzenie wycieczki i relacja .Jacek S.
Foto : Mariusz K. , Jacek S. , oraz sympatycy klubu p. Dariusz K. i p. Magdalena K.