RELACJA - z klubowego rajdu do Zbierska – miejsca urodzenia Henryka Gintera – Patrona ŁKTK - od 21 do 22 września 2023

Już od kilku lat członkowie ŁKTK planowali udać się do ZBIERSKA – miejsca urodzenia patrona Łódzkiego Klubu Turystów Kolarzy PTTK. Udało się to w bieżącym roku, w terminie 21-22 września. Zebrała się nas chętnych 11-osobowa grupa, którą poprowadził kol. Mirek J. – pomysłodawca wyjazdu. W czwartek, wczesnym rankiem spotkaliśmy się na Dworcu Łódź Kaliska i pociągiem dotarliśmy do Kalisza w komfortowych warunkach i przyjacielskiej atmosferze między nami a pracownikami Kolei. W Kaliszu, już rowerami zwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc. Były to m.in. ...

^^^ po więcej zdjęć kliknij w powyższe zdjęcie
*** aby przejść do dalszej treści  relacji naciśnij poniżej przycisk "Czytaj dalej" lub tytuł posta na górnej belce

...Nowy Cmentarz Żydowski, Diecezjalne Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, III LO im. Mikołaja Kopernika (w tym roku obchodzimy Rok Kopernika), Ratusz Miejski. Podążając do Zbierska zwiedziliśmy na naszym szlaku miejscowości z ich „perełkami”. W Borkowie Starym drewniany kościół pw. Św. Andrzeja Apostoła, Dworek Marii Dąbrowskiej w Russowie z okalającym go parkiem-skansenem, budynek Kościoła Ewangelickiego w Stawiszynie (obecnie wystawiony na sprzedaż). W ten sposób dotarliśmy do Zbierskich kościołów. Na miejscu czekał na nas Proboszcz, wcześniej umówiony na spotkanie. Mieliśmy przyjemność zwiedzić stary orientowany drewniany kościół pw. Św. Urszuli z pierwszej połowy XV w., obecnie remontowany. Znajduje się w nim kamienna chrzcielnica, w której ochrzczony był nasz Patron oraz kamienna kropielnica z XIX w. Po drugiej stronie ulicy jest parafialny Kościół pw. Matki Boskiej Różańcowej. Ksiądz Proboszcz umożliwił nam zapalenie w nim znicza w intencji Henryka Gintera przy figurze Matki Bożej. Na Mszy Św. przedstawił krótko życiorys naszego Patrona, nie zapominając również o Członkach naszego Klubu. Były to serdeczne i ciepłe słowa. W Zbiersku zwiedziliśmy także dworzec kolejowy Kaliskiej Kolei Dojazdowej, która jest zabytkiem techniki w Polsce. Zrobiliśmy również fotkę na tle Cukrowni Zbierskiej, niestety bez możliwości zwiedzenia jej. Noc spędziliśmy w luksusowych warunkach w Domu Weselnym EDEN w Petrykach. 22 września, w piątek, przez Goliszew, Morawin, Koźminek, Chlewo, Cielce, Wartę, Włyń i Rudę dotarliśmy do Ośrodka MOSIR w Sieradzu Męka, gdzie włączyliśmy się w obchody 67. Rajdu Urodzinowego ŁKTK. Ale to już inna historia…

Tekst: Mirosława Ch.
Fot.: Mirosława Ch. i Jacek S.