Relacja z wyprawy rowerowej po Pojezierzu Lubuskim - 2022.07.02-16

W terminie 2.07 - 16.07 odbyła się wyprawa po Pojezierzu Lubuskim. W sobotę rano PKP do Zielonej Góry
( Stare Miasto, Muzeum Ziemi Lubuskiej, poszukujemy Bachusików ) i na bazę, gdzie zakotwiczyliśmy na kilka dni. W niedzielę przez Ochlę ( Muzeum Etnograficzne ) i do Świdnicy na poszukiwanie schronów  przeciwlotniczych o nietypowych kształtach. Nawrót przez Przytok do Zaboru na ufortyfikowaną Linię Środkowej Odry. W poniedziałek przez Zatonie ( ruiny Pałacu Taalerjand ) do Nowej Soli ( Muzeum Miejskie, most unoszący i szlak krasnali ) Wracamy przez były most kolejowy w Stanach i wałami wzdłuż Linii Środkowej Odry. Wtorek spędzamy cały dzień na ufortyfikowanej Linii Środkowej Odry od Leśnej Góry do Czerwieńska. W środę przez Cigacice do Sulechowa ( Stary Rynek i okolice ) dalej na Klępsk pod kościół ( Pomnik Historii ) i powrót. W czwartek opuszczamy bazę w Zielonej Górze i przez Drzonów ( Muzeum Wojskowe ) Krosno Odrzańskie ( zamek ) most na Bobrze, Dychów ( Elektrownia wodna ) Bobrowice, lasami i w deszczu dojechaliśmy do Gubina.

*** aby przejść do dalszej treści relacji naciśnij poniżej przycisk "czytaj dalej" lub tytuł posta na górnej belce

W piątek zwiedzamy miasto ( czas wspomnień i zadumy ) W sobotę na Kłopot, wałami wzdłuż Odry przez Świecko, Słubice do Boczowa na kwaterę. W niedzielę przez pola i łąki do Owczar ( Muzeum Łąki ) przez Górzyce do Słońska ( Park Narodowy Ujście Warty, muzeum, ptasi szlak ) dalej do Ośna Lubuskiego ( Stary Rynek, obwarowania miejskie ) i do Boczowa. W poniedziałek bocznymi drogami do Łagowa ( zamek, most ) i do Świebodzina ( Stary Rynek i okolice, muzeum ) gdzie zakładamy kolejną kilkudniową bazę. Wtorek to czas na
południową Linię Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Od wsi Bródki do Mostki cały dzień w lasach między
bunkrami i przesuwanymi mostami. W środę przez Gościkowo - Paradyż ( zespół pocysterski ) i na centralny
odcinek Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego najsilniej ufortyfikowanego. Od Pniew do Boryszyna pól dnia 30 metrów pod ziemią w tunelach łączących cały kompleks bunkrów. W czwartek jedziemy na drugą część
centralnego MRU od Pniew do Kurska przez pola, lasy i między bunkrami. W piątek opuszczamy Świebodzin i
przez Międzyrzecz ( zamek, Stare Miasto ), Rokitno ( Sanktuarium NMP ) Skwierzynę, Santok, wzdłuż Warty
przez początki umocnionego Wału Pomorskiego dojeżdżamy do Gorzowa Wielkopolskiego. Sobota to czas na
powrót PKP do Łodzi. Wyprawa trudna, wymagająca, dużo wzgórz, dolin, kamienistych dróg. Przez 15 dni